سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش خرید تجهیزات دندانپزشکی


پیش خرید تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی تنوعی از محصولات را در بازار دارا می باشد. بخش اعظمی از این تجهیزات وارداتی هستند و چند برند داخلی نیز در سالهای گذشته اقدام به تولید این دسته از تجهیزات کرده اند. چند شرکت داخلی تجهیزاتی مانند یونیت و اتوکلاو را تولید می کنند که در چند سال اخیر با توجه به افزایش قیمت برندهای وارداتی استقبال خرید از برندهای خارجی بیشتر شده است. از نظر کیفی این برندهای داخلی در سالهای اخیر رشد مطلوبی داشته اند و امید می رود تا این روند رشد در سالهای اینده نیز ادامه داشته باشد.

دندانپزشک برای خرید تجهیزات مورد نیاز مطب خود نیاز دارد تا از بین برندهای موجود تحقیقاتی را داشته باشد و بهترین این برندها رو خریداری کند. خرید این محصولات در گذشته کار سخت و زمانبرتری بود ولی امروزه با فراهم امدن وب سایت های تخصصی در این حوزه این امکان را برای دندانپزشکان فراهم اورده اند تا بتوانند قیمت و برندهای محصولات مورد نیاز خود را به راحتی و با یک سرچ ساده در گوگل به دست اورند.

وب سایت های تخصصی فروش تجهیزات دندانپزشکی اکثر برندها و محصولات موجود در بازار را به خوبی به مشتریان خود معرفی می کنند و دندانپزشک با گذاشتن زمانی کوتاه و با بررسی محصولات موجود بر روی سایت به راحتی میتواند اطلاعات جامعی راجع به محصولات مورد نیاز خود به دست اورد و دیگر نیازی ندارد تا خود حضورا برای خرید به بازار مراجعه کند و تنها با یک تماس تلفنی می تواند سفارش خود را از سایت ثبت نماید و در بازه زمانی کم انها را تحویل بگیرد.

برخی از شرکتها زمانی که قصد وارد کردن جنسی را دارند از قبل انها را پیش فروش میکنند که این روش هم به نفع وارد کننده و هم خریدار است. این روش خرید با توجه به نوسانات دائمی دلار و افزایش قیمتها کمک میکند تا محصول را با قیمت مناسبتری خریداری کنند. البته این نوع روش خرید در کناربحث قیمت مساله ی زمانی دارد و ممکن از بین یک تا دوماه طول بکشد تا محصول به دست دندانپزشک برسد. مشکلات پیش بینی نشده در زمان واردات ممکن است تاخیر در ارسال را به وجود بیاورد.

این نوع روش خرید برای دندانپزشکانی مناسب است که عجله برای رسیدن محصول ندارند و می توانند تا یک ماه صبر کنند و یا محصول مشابه را دارند و از ان برای انجام کار خود استفاده می کنند تا زمانی که جنس جدید به دستشان برسد. در واقع نوسانات دلار در کنار اشفته کردن همه بازارها بازار تجهیزات دندانپزشکی را هم دچار نوسان کرده است و هم فروشندگان و هم خریداران به هیچ وجه از این شرایط راضی نیستند.

امید است تا در اینده شاهد ثبات قیمتها باشیم و دندانپزشک در هر زمان که بخواهد بتواند با خیال راحت فارق از نگرانی افزایش قیمتها خرید خود را نهایی کند. این شرایط واردات برخی از برندها را نیز از بین برده است و دیگر برخی ز برندهای خوب بازار صرفه اقتصادی برای واردات ندارند و افزایش قیمت انها بسیار بالا بوده که دیگر کمتر کسی به سمت خریدش می رود. ادامه روند موجود شرایط را هم برای وارد کننده و هم برای خریداران بسیار بد می کند وامید است تا راه حلی برای حل این مشکلات به وجود بیاید.