سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع تجهیزات دندانپزشکی در بازار ایران

دندانپزشکی یک شاخه مهم از پزشکی می‌ باشد که فعالیت خود را در زمینه دهان و دندان ارائه می‌ کند. این حوزه با داشتن تجهیزات مختص و ویژه، امکان انجام فعالیت های درمانی را دارا می‌ باشد. تجهیزات مذکور می‌ تواند در نوع بزرگ و حرفه ای و یا ابزاری و کوچک باشد. اقلام مورد استفاده به عنوان تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم هستند. 

انواع تجهیزات دندانپزشکی 

تجهیزات دندانپزشکی در بازار داخلی به دو دسته مهم تقسیم می‌ شوند. دسته اول در نوع برقی می‌ باشند که امکان استفاده از آن در صورتی انجام می گیرد که اتصال به جریان برق انجام بپذیرد. اما در دسته دوم، تجهیزات به صورت کاملا مستقل از انرژی های الکتریکی و… می‌ باشند. 

تجهیزات دندانپزشکی برقی، به طور کلی شامل یونیت دندانپزشکی هستند. یونیت دندانپزشکی یک قطعه بزرگی از تجهیزات مورد نیاز در دندانپزشکی می‌ باشد که از اقلام بسیار کاربردی و متعددی برخوردار است. این محصول دارای تخت بیمار، پیشخوان، کنسول ابزار جراحی، چراغ دهانی و... می باشد. برخی از اقلام موجود در یونیت با استفاده از جریان برق کار می کنند. ساکشن جز مهمترین اقلام موجود در این محصول می‌ باشد که عمل جذب آب دهان بیمار را از طریق لوله مکنده انجام می‌ دهد. قطعا مکش حاصل شده برای انجام کارکرد این محصول، با جریان برق عمل می‌ کند. 

 

تجهیزات غیر برقی دیگر می‌ توان به صندلی پزشک، آینه، آنگل، توربین دندانپزشکی، فرز، آمالگاماتور و… اشاره کرد. 

برخی از افلام شامل لباس، دستکش و شیلد دندانپزشکی فقط برای پزشک موردنظر قابل استفاده است. این موارد می‌ توانند به عنوان ابزار اصلی جراحی، محافظ پزشک باشند. 

دستگاهی با عنوان اتوکلاو، نقش مهمی در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی ایفا می‌ کند. این دستگاه طی فرایند خاص، امکان ضد عفونی کردن ابزارهای فلزی مورد استفاده در جراحی دندان را فراهم می‌ کند. ابزارهای فلزی به صورت عضو ثابت مراکز دندانپزشکی، مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو باید بعد از اتمام کار درمانی یک بیمار، تمامی آن ها مورد شستشو و ضدعفونی قرار بگیرد. 

دوربین داخل دهانی نیز از سری ابزارهای مهم می‌ باشد که پزشک را در زمینه دید درست و اصولی از وضعیت دندان و لثه آگاه می سازد. این محصول دارای یک سری باریکی می‌ باشد که امکان تصویربرداری نزدیک از دندان را دارا است، تصویر مذکور به صورت پخش مستقیم روی مانیتور تعبیه شده، نمایش داده می‌ شود. در این صورت پزشک تصویر آنی و لحظه ای از شرایط دندان و لثه را برای تصمیم گیری جهت انتخاب روش جراحی و… دارا است. 

برند تولیدی تجهیزات دندانپزشکی 

بسیاری از تجهیزاتی که مورد بیان قرار گرفت در داخل ایران به تولید و ارائه نمی رسند. از این رو واردات بخش عمده ای از تجهیزات دندانپزشکی به کشور، امری لازم و اجرایی در جهت برخورداری از درمان کامل تر می‌ باشد. 

ابزارهای بزرگ مانند یونیت به جهت ساختار حرفه ای و الکتریکی که دارا هستند، عمدتا به صورت وارداتی تهیه می‌ شوند. از این رو انتخاب برند و اقلام متعدد این محصول قبل از خرید، اهمیت زیادی دارد. بهتر است ابزارهای برقی دندانپزشکی را در زمینه ساختار فنی و کارکردی، مورد بررسی قرار داد. 

ابزارهای دیگر فلزی، در درجات کیفی متعددی مورد عرضه قرار می گیرند. طبعا انتخاب بهترین کیفیت این محصولات، می‌ تواند مطب و کلینیک های دندانپزشکی را در راستای استفاده طولانی مدت از آن ها مطمئن سازد. بنابراین انتخاب بهترین برند این محصولات ترجیحا خارجی و پرداخت هزینه ای بالاتر، متقاضیان را در خرید باکیفیت این محصولات یاری می رساند. 

 

خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی 

خرید تجهیزات دندانپزشکی در نوع یکبار مصرف، نیاز به دقت بالایی ندارد. اما انتخاب کیفیت عالی این محصولات، می‌ تواند راحتی کار با آن ها را برای پزشک مربوطه میسر سازد. اقلامی مانند دستکش یکبار مصرف، روپوش یکبار مصرف، انواع سرنگ و… در زمره تجهیزات یکبار مصرف قرار می گیرند. 

خرید تجهیزات برقی و غیر برقی دندانپزشکی، به صورت آنلاین امکان پذیر می‌ باشد. این تجهیزات می توانند به صورت پک و یا تکی مورد انتخاب و خرید قرار بگیرند. 

انتخاب یونیت و دستگاه ساکشن جزو انتخابات ساخت خرید پزشکان می‌ باشد. این محصولات نسبت به تخصص مرکز دندانپزشکی مور دنظر در نوع حرفه ای تا ساده انتخاب می‌ شوند. بهتر است در صورت عدم آگاهی درباره کیفیت ساخت و عملکردی این محصولات، با کارشناسان فروش آن ها درباره ویژگی های مختلف تجهیزات برقی موردنظر به بحث و گفتگو پرداخت. 

قیمت تجهیزات دندانپزشکی، با توجه به متریال، کارکرد، اندازه و سایز تجهیزات و در آخر برند تولیدی متفاوت می‌ باشند. مشخص است که خرید تجهیزات دندانپزشکی برقی نیاز به هزینه بالاتری از خرید ابزارهای فلزی و کوچک دارد.